τριγύρω

Ioannina. Epirus. Greece.
George Detsis. 07/2022.

Ορειβατικές και άλλες διαδρομές

Εκτός από κάποιες ήπιες κυκλικές διαδρομές (της μίας ώρας) γύρω από το χωριό -και εφόσον διαθέτετε αρβυλάκια και καπέλο για τον ήλιο- μπορείτε να απολαύσετε την οργιώδη φύση με τις παρακάτω προτάσεις για πιο έμπειρο τρέκινγκ!

Καταφύγιο Βωβούσας – Πυρήνας Δρυμού Βάλια Κάλντα

Η διαδρομή του είναι τμήμα του διεθνούς μονοπατιού Ε6 σηματοδοτημένη με τετράγωνη πινακίδα λευκού χρώματος που στο εσωτερικό της έχει κίτρινο ρόμβο, σε μαύρο τριγωνικό πλαίσιο, με τον κωδικό Ε6.

Αποτελεί το κύριο μονοπάτι που διασχίζει το Δρυμό. Το κομμάτι από τη Βωβούσα έως τη Μηλιά έχει μήκος 23 χλμ, διέρχεται από υψόμετρα 1000 μ. στην αρχή, 1700 μ. στο μέσον και 1140 μ. στο τέλος. Η πορεία διαρκεί 12 ώρες.

Από το «ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΒΑΛΙΑ ΚΑΛΝΤΑ» μέχρι και τον πυρήνα του Εθνικού Δρυμού η πορεία διαρκεί 4 ώρες.

Βωβούσα – Αυγό

Το μονοπάτι ξεκινά από τη Βωβούσα, ακολουθεί ανηφορική ανατολική πορεία έως τη βρύση Τόσκα από όπου κατευθύνεται νότια έως την κορυφή Αυγό όπου βρίσκεται το εγκαταλειμένο πυροφυλάκιο.

Έχει μήκος 6 χλμ και διάρκεια 4,5 ωρών περίπου. Η αφετηρία βρίσκεται στα 1000 μ. και το τέρμα (κορυφή Αυγό) στα 2177 μ. Η διαδρομή είναι σηματοδοτημένη.

Συνάντηση Αώου και Αρκουδορέματος (Σμιξώματα) – Φράγμα πηγών Αώου

Το μονοπάτι P5 αρχίζει από το σημείο που ενώνεται ο ποταμός Αώος με το Αρκουδόρεμα στα δυτικά όρια του Δρυμού. Έχει μήκος 12 χλμ και οι υψομετρικές διακυμάνσεις κυμαίνονται από 1000 έως 1350 μέτρα και καταλήγει σε 4 ώρες συνολικά στο φράγμα «πηγών Αώου».

Δια μέσω αυτού του μονοπατιού επικοινωνούσε παλιότερα η Βωβούσα με το Μέτσοβο.

Λίμνη Μετσόβου – Ορειβατικό Καταφύγιο Μαυροβουνίου – Φλέγκα – Ε6 – Αρκουδόρεμα – Καταφύγιο Βωβούσας

Το μονοπάτι αρχίζει από τον δασόδρομο που οδηγεί στο καταφύγιο Μαυροβουνίου. Ο δασόδρομος ξεκινάει από τον περιφερειακό δρόμο της λίμνης Πηγών Αώου. Από την αρχή του δασόδρομου μέχρι το καταφύγιο η πορεία διαρκεί 1 ώρα.

Από εκεί ακολουθούμε την σήμανση Ρ1 φτάνοντας στην κορυφή της Φλέγκας σε 1,5 ώρες πορείας. Κατεβαίνουμε στις λίμνες της Φλέγκας και από εκεί ακολουθούμε ανηφορική και δυτική κατεύθυνση έως το μονοπάτι Ρ6 που κατεβαίνει στο Αρκουδόρεμα. Από εκεί ακολουθούμε το μονοπάτι Ε6 σε δυτική κατεύθυνση και φτάνουνε στην περιοχή Σμιξώματα (συνάντηση Αώου – Αρκουδορέματος) σε 4 ώρες.

Περνώντας τον ποταμό ακολουθούμε τον δασόδρομο έχοντας στα δεξιά μας το ποτάμι και μετά από μισή ώρα φτάνουνε στο Kαταφύγιο.

Βωβούσα – Δίστρατο – Βασιλίτσα

Από το χωριό αρχίζει η σηματοδότηση του μονοπατιού με τετράγωνη κόκκινη πινακίδα σε κίτρινο πλαίσιο. Από εκεί ακολουθεί για 1500 μέτρα τον χωματόδρομο προς Περιβόλι όπου τον εγκαταλείπει και ακολουθεί αριστερά δασικό δρόμο για 2.500 μ. περίπου. Ακολουθώντας την σηματοδότηση Ε6 κατεβαίνεις μέχρι το ρέμα Καταρράκτης. Ο δασόδρομος που συναντάμε μετά το ρέμα περνάει από τη θέση «Παλιομονάστηρο» και καταλήγει σε αδιέξοδο.

Πεντακόσια μέτρα πριν το αδιέξοδο στρίβεις αριστερά σε μονοπάτι που σε οδηγεί στο ρέμα «Στάθη», και μετά το ρέμα ακολουθείς το μονοπάτι που σε οδηγεί στο Δίστρατο. Μετά το Δίστρατο ακολουθώντας τη σηματοδότηση φτάνεις Βασιλίτσα σε τρείς ώρες. Η διαδρομή διαρκεί 8 ώρες και πρέπει να ακολουθείς τη σηματοδότηση για να μην μπερδευτείς σε διακλαδωμένους δασόδρομους.

Μηλιά – Σαλατούρα Μηλιάς – Φλέγγα – Ε6 – Αρκουδόρεμα – Καταφύγιο Βωβούσας

Από τη Μηλιά το μονοπάτι ανηφορίζει ακολουθώντας την πορεία του διεθνούς μονοπατιού Ε6 έως το διάσελο «Σαλατούρα» όπου και η νοτιοανατολική είσοδος του Δρυμού. Από εκεί κατευθύνεται νοτιοδυτικά προς το Μαυροβούνι ακολουθώντας τη σήμανση Ρ7, περνά δυτικά από την κορυφή «Τρία σύνορα» και ακολουθεί δυτική πλέον κατεύθυνση διασχίζοντας όλο το Μαυροβούνι έως ότου συναντήσει το μονοπάτι Ρ1 περάσει την κορυφή Φλέγκα (2159 μ.) και καταλήξει στην κορυφή Αυτιά (2081μ).

Η διαδρομή έχει μήκος 15 χλμ, περνά από τον πυρήνα του Δρυμού και μέχρι την κορυφή διαρκεί περίπου 5 ώρες. Λίγο πριν την κορυφή Αυτιά ακολουθώντας βορινή κατηφορική κατεύθυνση φτάνουμε στο Αρκουδόρεμα και ακολουθούμε την πιο πάνω διαδρομή.