Το βραδινό ραντεβού δίνεται στον χώρο προβολής ταινιών του Φεστιβάλ Βωβούσας, όταν πλέον έχουν ολοκληρωθεί τα εργαστήρια και η ξενάγηση στις εκθέσεις φωτογραφίας.
Κάτοικοι και επισκέπτες, πιστοί στο ραντεβού, συγκεντρώνονται στου Ζήση, λίγο πρίν τις 20.00, προμηθεύονται τσίπουρο από το VF – CarBar, επιλέγουν την καλύτερη θέση και περιμένουν την έναρξη.
Το καλύτερο ορεινό σινεμά επιστρέφει δίνοντας μια διαφορετική χροιά στην έννοια θερινός κινηματογράφος, τόσο λόγω χώρου όσο και σε περιεχόμενο. Σας περιμένουμε και, καλή θέαση!
Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας του πανεπιστημίου της Σορβόννης (1963), η Colette Piault, εργάστηκε στη Δυτική Αφρική (Νίγηρας και Ακτή του Ελεφαντοστού), στη Γαλλία (Pas de Calais) και στην Ελλάδα (Ήπειρος).
Ίδρυσε τον σύνδεσμο Société Française d’Anthropologie Visuelle του οποίου ήταν πρόεδρος για τριάντα ολόκληρα χρόνια (1985-2015)και υπήρξε συνιδρυτής και αντιπρόεδρος (1992-2006) του συνδέσμου « Documentaire sur Grand Ecran » στο διοικητικό συμβούλιο του οποίου παραμένει ως μέλος.
Το 2002 εξελέγη επίτιμο μέλος της Nordic Anthropological Film Association (NAFA). Εμπνεύστηκε, διοργάνωσε και διηύθυνε τις έξι διεθνείς συναντήσεις για την έρευνα στον τομέα του ντοκουμενταρίστικου και ανθρωπολογικού κινηματογράφου: « Regards sur les Sociétés Européennes » (1983-1992).
Δίδαξε τον ανθρωπολογικό κινηματογράφο, ως εντεταλμένη διδασκαλίας, στο τμήμα της εθνολογίας στο πανεπιστήμιο Nanterre-Paris X (1995-1998και δημοσίευσε πολυάριθμα άρθρα γύρω από τον ανθρωπολογικό κινηματογράφο (βλ. «Σημαντικότερες δημοσιεύσεις»).
Γύρισε στην Αφρική, στη Γαλλία, στην Κύπρο αλλά κυρίως στην Ελλάδα (1974-1988) δέκα ταινίες που ολοκληρώθηκαν μέσα στο χρονικό διάστημα 1966-2010
Ο Θανασάκης, ζει με τον παππού του Χρήστο και τη γιαγιά του Σοφία στα Άνω Ραβένια, ενώ οι γονείς του Θεόδωρος και Βασιλική έχουν μεταναστεύσει στη Ζυρίχη με τον μικρότερο αδερφό του Χρηστάκη..
Το 1979 τα Άνω Ραβένια είναι ένα χωριό χωρίς νέους άντρες. Τα κορίτσια που ζουν εκεί κεντούν και συζητούν έχοντας ως μοναδικό θέμα συζήτησης τον γάμο που όπως φαίνεται είναι και ο μοναδικός τρόπος για να φύγουν από το πατρικό τους σπίτι.
Σε ένα ορεινό χωριό στην Ήπειρο, όπως στα περισσότερα χωριά της Μεσογείου, παρατηρείται μια έντονη πληθυσμιακή αποψίλωση. Πως βιώνεται όμως η κατάσταση αυτή από τους κατοίκους του χωριού;
Σε ένα απόκοσμο ορεινό τοπίο της Ηπείρου όπου η κάπνα από τα καμίνια παραμορφώνει το φως, εργάτες με τις οικογένειές τους καίνε ξύλα για να φτιάξουν κάρβουνα. Μια ποιητική προσέγγιση αυτής της μονέρνας αλλά και παραδοσιακής δραστηριότητας..
Η Καλλιόπη Καλογήρου, γεννήθηκε το 1900 στα Άνω Ραβένια όπου και έζησε όλη της τη ζωή. Σαν αυθεντικός μάρτυς της Ιστορίας του 20ου αιώνα έζησε την διάλυση της τουρκοκρατίας και όλες τις κατοχές από τους πολεμους που ακολουθήσαν. Στο πρόσωπό της αντικατοπτρίζεται η σύγχρονη ελληνική Διασπορά..
Δεκαπέντε χρόνια μετά την πρώτη μου επίσκεψη στα Άνω Ραβένια γυρίσαμε αυτό το ντοκουμέντο στο οποίο κάνουμε λόγο για το μέλλον του χωριού και των κατοίκων του.
Κάθε χρόνο δύο αδέλφια που κατάγονται από τα Άνω Ραβένια επιστρέφουν, όπως και άλλες πολλές ελληνικές οικογένειες που έχουν ξενιτευτεί μακριά, για να περάσουν το καλοκαίρι τους στο χωριό.
Το αφιέρωμα πραγματοποιείται με την ευγενική υποστήριξη της Ταινιοθήκης της Ελλάδος
Μουσικό οδοιπορικό στην Ήπειρο με τον γνωστό Αμερικανό μουσικολόγο Christopher King, τον σημαντικότερο ερευνητή της ηπειρωτικής μουσικής και συλλέκη δίσκων 78 στροφών στον κόσμο.
Η προβολή πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση με το CineDoc και την Περιφέρεια Ηπείρου
Στην Ήπειρο, στα βουνά του Ζαγορίου και της Κόνιτσας, υπάρχουν πολλοί φυσικοί τόποι αφιερωμένοι σε εκκλησίες, ξωκλήσια, εικονίσματα, όπου εκεί υπάρχουν δέντρα υπερήλικα και αιωνόβια δάση.
Όλες οι προβολές πραγματοποιούνται σε συνδιοργάνωση με την Κινηματογραφική Λέσχη Γρεβενών
Πληροφορίες για την διοργάνωση: info@vovousafestival.gr
#πάρτε_τα_βουνά_προσωπικά
copyright land + water 2024 All Rights Reserved
Photographs: George Detsis